Tuesday, May 19, 2015


Nama: Azizi Zakaria

Saya telah menderita sakit slip disc selama lebih 10 tahun.

Pinggang saya akan sakit bila saya angkat berat, berdiri lama semasa mengajar dan bila balik daripada perjalanan jauh dengan kereta atau bas. Saya selalu MC bila balik dari perjalanan jauh. Badan macam orang tua tak larat dan badan jadi lenguh2.

Pelbagai ikhtiar telah saya usahakan cara traditional dan modern  seperti mengurut, makan akar2 kayu dan ubat doktor, berbekam, physiotherapy, injection steroid di tulang belakang pada tahun 2005 di PMC, jumpa pakar otopedik KMC dsbnya tapi tidak mendatangkan hasil. Injecton di PMC cuma memberikan kelegaan sementara sahaja, lepas 5 tahun saya sakit pinggang semula.

Alhamdulillah setelah mengamalkan air alkali kangen selama lebih kurang 2 bulan sahaja penyakit tersebut telah sembuh dengan izin Allah. Segala masalah yang saya hadapi telah selesai tanpa perlu makan ubat2an.

Allah yg mendatangkan penyakit dan Allah jualah yang menyembuhkan penyakit..

Semuga kita sentiasa bersabar di atas setiap musibah dan sentiasa  bersyukor di atas setiap nikmat.🍃